Zie jij je blog ook als superbron?

 

Als er iets is wat ik in vier jaar bloggen heb geleerd is dat het een superbron is. En ik vertel je graag wat ik bedoel met superbron, omdat ik nog nooit ergens heb gezien of gelezen dat andere bloggers en blogexperts hier zo over denken. En als ik het heb over je blog als superbron, dan heb ik het over impact. Hoe voelt het voor jou om impact te kunnen hebben op mensen, op organisaties, op de manier waarop we denken, op de wereld? Dat is toch fantastisch?

En het goede nieuws is: dit is heel haalbaar. Ik heb het zelf gemerkt. En daarom heb ik het graag over impact. Impact is een krachtig woord, met een nog veel krachtigere betekenis. Impact gaat over anderen raken, anderen inspireren, anderen in beweging krijgen, maar ook invloed hebben op een grotere schaal: meer mensen, meer generaties. En dit leidt weer tot veel voldoening voor jezelf. De cirkel is dan rond. Jij weet wat je te doen staat en steeds meer mensen worden er beter van.

Wat is de “impact” van je superbron?

Ik ga nog even door over impact. Zodat ik zeker weet dat JIJ weet wat IK hiermee bedoel. En niet wat ik bedoel voor mezelf, maar wat ik bedoel voor JOU. Voor je klanten, voor de wereld, voor je nageslacht, biologisch of anderszins. In het begrip “impact” ligt veel besloten: beweging, draagwijdte, effect, reikwijdte, inwerking, invloed, uitwerking. Daar heb ik het over. Met jouw kennis, jouw ervaring, jouw specialisme, jouw wijsheid, en jouw levenservaring kun jij met jouw blog al die impact overbrengen. Hoe cool is dat?

inspireren met je superbronWat ik je wil vertellen, wil laten zien en wil laten durven geloven is dat bloggen veel impact heeft. Veel meer impact dan je zo zou denken. En dat wil ik op een praktische manier laten zien. Ik ben namelijk tot de ontdekking gekomen dat een blog een superbron is voor impact. En met een superbron bedoel ik, dat het schrijven, publiceren en delen van je blogartikelen vol kennis, ervaring, visie, waarde en tips een fundering (ja, vergeef me, ik ben opgeleid als bouwkundige en ik hou van metaforen) is voor alles waarmee jij jouw klanten, prospects, volgers, familieleden en fans kunt inspireren.

Vaag? Ja? Nee? Misschien? Een beetje?

Hier is waar vaag stopt!

Jouw hele verzameling blogartikelen – ongeacht of dit nu 2 of 200 artikelen telt – vormt de superbron en is de fundering voor alles wat jij te bieden hebt! Het is een bron voor:

  • jouw e-book voor jouw prospects, met tips & tricks
  • jouw boek waarmee jij jouw expertstatus vastlegt
  • jouw online-programma
  • een e-mailreeks voor je klanten
  • een video
  • een programma met een opbouwende reeks video’s
  • nieuwe blogartikelen
  • weggevers
  • promotiemateriaal
  • marketingberichten
  • tweets
  • FB-berichten met afbeeldingen
  • Een challenge van een aantal dagen (7, 14, 30, wat jij maar wilt) op Facebook
  • LinkedIn-berichten

En dit is geen uitputtende lijst: dit is nog maar het begin! Begin je nu de omvang te zien van de mogelijkheden die jouw blog bieden voor jouw business en voor je klanten?

MAAR: let op. Ga nu niet alles tegelijk doen. Kies één spin-off van jouw blog waar je als eerste mee aan de slag gaat. Focus je daar op en ik beloof je dat je hier geen spijt van gaat krijgen!

En wil je graag voorbeelden? Vraag het anderen!

Voor mij heeft mijn blog in ieder geval het volgende opgeleverd:

Je blog als superbron: bloggen met impact

 

 

 

 

 

 

1) Mijn boek “Bloggen met Impact”. Elke deelnemer aan mijn training BlogAtelier krijgt dit boek van mij kosteloos als bonus. Gesigneerd en al 😉

2) Jouw BlogRecept: een gratis weggever als je je inschrijft voor mijn Gratis Cadeau in het inschrijfformulier rechtsboven aan deze pagina. Dit maakt tegenwoordig ook deel uit van mijn trainingen, omdat ondernemers hier verschrikkelijk enthousiast van zijn geworden.

3) Mijn video’s op mijn YouTube kanaal

4) De BluePrint voor mijn volgende boek “Bloggen voor de Toekomst” Dit boek ben ik momenteel aan het schrijven. En daar ga ik zelfs een speciale presentatie voor schrijven voor vrouwennetwerken in Nederland.

Nou, heb je al ideeën gekregen voor jouw business? Zie je nu meer mogelijkheden voor jouw blog? Sta jij nu ook te popelen om grenzeloze impact te maken?

 

[rad-hl]DUS: laat hieronder in een REACTIE weten HOE jij JOUW blog in gaat zetten als superbron voor IMPACT? De wereld zit op JOU te wachten en ik kijk enorm uit naar je reactie![/rad-hl]

 

PS. Deel dit artikel alsjeblieft met andere ondernemers, via de knoppen voor Twitter, Facebook, Google en andere sociale media. Zo kunnen ook de mensen in jouw netwerk hun bijdrage leveren of baat hebben bij de antwoorden van anderen – delen is vermenigvuldigen

7 thoughts on “Zie jij je blog ook als superbron?

  1. Marie-José Adema

    Hallo Saskia, Een duidelijk en interessant onderwerp. Op de één of andere manier slaag ik niet de routine erin te krijgen, terwijl ik toch graag schrijf. Maar je hebt in dit blog weer mogelijkheden aangegeven, dank hiervoor. Ik zal het voor je delen op Pinterest, ik zie geen deelbutton hiervan. Ik zal het via de foto doen en je kan het vinden op http://www.Pinterest.com/mjjadema Het staat onder de borden: Blogging/ondernemers en Aanbod blogs collega’s
    Ik blijf je volgen, dank en groet van Marie-José Adema

    Reply
    1. Saskia Steur Post author

      Marie-José, super bedankt voor jouw enthousiaste reactie. Fijn dat je iets aan dit artikel hebt. En helemaal geweldig dat je dit op Pinterest hebt gedeeld, dankjewel! Ik ga op jouw bord kijken (ik heb wel een Pinterest-account) en als het goed is, kun je dit bericht nu ook delen via Pinterest. Dankjewel voor je inspiratie! Veel succes met jouw blog!

      Reply
  2. Anja

    Wow! Aan zoveel mogelijkheden had ik nog niet gedacht!
    Ik heb zelf een 70-tal blogberichten geschreven sinds het bestaan van het Pure PowerVrouwen platform. Tijd om ze te verzamelen en een ebook te maken hiervan.
    Dankjewel voor dit geweldige artikel Saskia!

    Reply
  3. Tineke van den Tillaart

    Na meer dan twee jaar blogs publiceren heb ik wel voldoende bronartikelen om een e-book te gaan schrijven! Nu nog de tijd gaan inplannen om dit ook daadwerkelijk te gaan doen.
    De blogs zijn een leuke manier om mijn kennis te delen en lezers naar mijn website te trekken!

    Reply
  4. Maurice

    Ik blog vooral om relevante bezoekers naar mijn site te trekken. Dit is zoeken, spelen, oefenen en doen. Het gaat steeds beter.

    Reply
  5. Marielle Meijer

    Lieve Saskia,

    Ik ben het zo HARTgrondig met je eens en ben zo blij dat je dit zo goed benadrukt, dank je wel hiervoor. Want dat maakt een blog zo waardevol, het is echt een vliegwiel en hoe harder je er aan draait, hoe sneller je bedrijf loopt.

    Ik ben vorig jaar mijn bedrijf begonnen met mijn blog. Alleen dat, vanuit daar ben ik content gaan maken voor mijn e-boeken, mijn videos, mijn trainingen, mijn social mediaberichten. Mijn blog is echt het hart van wat ik doe. Daarbij heeft het wekelijks bloggen mij ook zoveel gebracht in mijn persoonlijke ontwikkeling, waarmee ik weer meer IMPACT kan leveren aan mijn klanten.

    Dus nou bedankt Saskia, dat je het nog een keer zo goed benadrukt!

    xxx Marielle

    Reply
  6. Anneke Panella-Drijver

    Hallo Saskia, dank voor je artikel. Pas vlak voor de vakantie is mij duidelijk geworden dat ik een andere draai aan mijn blogartikelen ga geven. Ik zit nog in de nadenk- en overwegingsfase, maar ik wil meer de kant op van het artikel dat ik onlangs heb geschreven mbt solliciteren en minder richting de taalkant, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan wordt het ook veel makkelijker om meer met de artikelen te doen. Bedankt voor je tips. Ik lees ze graag!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *