De belofte van Ti-Ta-ToverTitels

 

Zou jij het ook zo fijn vinden als je weet dat je blog ook echt gelezen wordt? En dat je blogartikelen door veel mensen echt gelezen wordt? Wil jij graag keer op keer ervaren dat je lezers gaan lezen? Dat ze je hele tekst lezen en dat ze ook bij de call to action aankomen? Ik ook! En daarom besteed ik veel aandacht aan de titels van mijn blogartikelen. Lees je even mee?

Waarom wordt je blog niet gelezen?

Je wil dat mensen je hele artikel lezen, van begin tot eind. Omdat je wil dat ze iets gaan doen aan het eind. Het belangrijkste daarin is dat ze eerst beginnen. En bovenaan staat de titel. Die titel is dus van levensbelang. Als de titel niet prikkelt, dan begint de lezer niet eens. Het eind komt dan niet eens in zicht, de lezer klikt weg om nooit meer terug te komen…

BA-B1605_ToverenDe titel is de enige reden dat een lezer gaat lezen. Dus moet die ook een echte Ti-Ta-ToverTitel zijn, die je lezers laat starten, door interesse, herkenning, hoop en verlangen op te wekken. Als je titel geen belofte in zich draagt, wordt je artikel gewoon niet gelezen. En dat is toch doodzonde? Daar schrijf jij al die waardevolle blogs toch niet voor?

Om je lezers bij de start al te laten struikelen? Jij wil toch dat ze graag gaan lezen en tot het einde doorlezen?

Wat zijn de consequenties van vage titels?

Wat dit betekent voor jou als ondernemer is zo mogelijk nog erger. Je schrijft keer op keer waardevolle blogs. Je weet dat je mensen echt kan helpen. Je weet dat veel lezers en klanten met iets worstelen waar jij een oplossing voor geeft. En dan wordt het niet gelezen. Dat kan je teleurstellen, verdrietig maken en heel erg laten twijfelen aan jezelf. Het besef dat je mensen niet bereikt die jouw kennis en hulp hard nodig hebben. Dat is frustrerend en zorgwekkend. Je steekt moeite, tijd, energie en passie in je blogartikelen, maar wanneer ze niet gelezen worden, dan help je niemand, dan komen er geen nieuwe klanten bij en kun je je omzet niet verhogen en bouw je niet zichtbaar aan je expertstatus en ook niet aan jouw persoonlijk erfgoed. Je blog is dan feitelijk een ongezien uithangbord in een spookstad of een vergeten encyclopedie in een bibliotheek, bedekt onder een dikke laag stof. Dat mag je niet laten gebeuren!

Hoe formuleer je goede titels?

BA-B1605_Ti-Ta-Tovertitels_Bergen

De kunst is om een pakkende titel te schrijven. Een Ti-Ta-ToverTitel. Die belooft wat je gaat leveren, die je lezer boeit, en die interess e opwerkt. En dat is een kunst. En het leuke aan ene kunst is dat je die kunt leren door te oefenen en door te doen. Wat je weet het: “Oefening baart kunst”.

En ik ga het makkelijk voor je maken: met titelsjablonen en voorbeelden. Lees maar even mee, en kijk hoe jij dit zelf kunt gebruiken.

A Hoe veilig is jouw [waardevolle persoon/bezitting] tegen [bedreiging]?
B Hoe [beroepsgroep/bedrijf/personen] met je [leven/reputatie] spelen
C De Zen van [blanco]

Ik zou hiervan kunnen maken:

A Hoe veilig is jouw [kind tegen ondermijning van zelfvertrouwen in het onderwijssysteem?]
B Hoe [artsen] met jouw [gezondheid] spelen
C De Zen van [vergaderingen: hoe je onderhandelingen voert]

Snap je hem?

Nou gebruik ik deze sjablonen zelf ook echt niet voor elk blogartikel, maar ik kan je een voorbeeld laten zien van een artikel waarbij ik dat wel heb gedaan. Lees hier maar even mee. En kijk dan vooral ook even hoeveel reacties ik op dat artikel heb gekregen!

Nou, zo simpel is het dus. Je kunt meteen aan de slag!

[rad-hl]Deel hieronder de titel die jij op deze manier voor je nieuwe blogartikel hebt bedacht. Dan krijg je van mij een bestand met 7 titelsjablonen en bijbehorende voorbeelden, zodat jij binnenkort de kunst van ToverTitels onder de knie hebt! [/rad-hl]

. . . . .    ~ ~ ~ ~ ~ ~   * * * * *  ~ ~ ~  * * * * *  ~ ~ ~  * * * * *   ~ ~ ~ ~ ~ ~   . . . . .

En nu je dit toch leest, nodig ik je van harte uit voor het BlogCafé – dit is een gratis implementatiesessie voor ondernemers die snel, authentiek en effectief willen bloggen voor hun bedrijf. Klik om je direct aan te melden op deze link: https://blogatelier.nl/blogcafe/

Ik kijk uit naar je komst!

Leave your Legacy
Saskia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *