Je bent ondernemer en je wil een boek schrijven. Hoe doe je dat? Simpele vraag, met een simpel antwoord: gewoon schrijven. Maar ik hoor je al denken “Was het maar zo makkelijk!” En gelijk heb je: zo makkelijk is dat zeker niet. Continue reading

Je bent ondernemer en je wil een boek schrijven. Hoe doe je dat? Simpele vraag, met een simpel antwoord: gewoon schrijven. Maar ik hoor je al denken “Was het maar zo makkelijk!” En gelijk heb je: zo makkelijk is dat zeker niet. Continue reading
Als bevlogen ondernemer gun jij je klanten het beste. En je wil er alles aan doen om de oplossing aan te reiken… In je teksten voor je bedrijf deel je dan ook met passie wat je voor iemand kunt betekenen. Schrijven over pijn, zoals problemen, angsten en uitdagingen is vaak andere koek. Toch doe je jezelf en je lezers tekort als je niet eerst benoemt welke pijn zij ervaren. Hoe zit dat eigenlijk? Continue reading
Heb jij wel eens om feedback gevraagd op online content die jij voor je bedrijf had geschreven? Voordat je je comfortabel voelde of er klaar voor was om dit te publiceren? Een blog misschien? Of een pagina voor je website? Een e-book, of content voor de promotie van een nieuw product, of een workshop? En heb je ook wel eens zoveel feedback ontvangen die zinvol was, maar ook tegenstrijdig? Continue reading
Ik laat er geen gras over groeien: ik hou van schrijven, ik hou van boeken schrijven en ik heb daar veel van geleerd. Het belangrijkste wat ik ervan heb geleerd is: dat je vooral los mag (nee, moet) laten hoe je denkt over… Continue reading
Vandaag, 13 augustus 2019, is het precies 90 jaar geleden dat mijn moeder werd geboren. Ze overleed zo’n 18 maanden geleden, na een waardevol, enerverend en vervullend leven. Voor mij was ze altijd een levend voorbeeld, en vandaag deel ik dit bericht over haar via sociale media. Toch wil ik ook iets anders benoemen, gebaseerd op mijn passie voor woorden en taal, en vooral omdat voor de meesten van ons geldt dat je moeder een oneindige invloed heeft gehad op jouw taalgebruik. Continue reading
Deep down, in your heart, do you have desires for your blog? Would you like to change something about your blog? Would you like to write better blog posts? Would you like to attract more readers? Would you like to have more impact on the people you know you can help live a more fulfilling life, have a more fulfilling business? Would you love to have more faith in the true value of your blog? Would you like your readers to truly feel connected with what you’re sharing with them? Would you like more views and shares? Would you like your blog to showcase your expertise in a way that deeply resonates with your audience? Continue reading
.
Wonderful stuff, you’ve done it: you’ve written your blog and it’s been published online. Visible to all. Fantastic! And, what’s even more fantastic, is that your blog is also highly readable for all. That is what you want, after all, isn’t it? That your blog is not only seen but also read. Read, from start to finish. So, I have a question for you: are you deliberately using smart layout and formatting to enhance readability? Continue reading
Positioning is not for you…. That is what I hear from my clients. Positioning is for the big guys, large businesses, with enormous marketing budgets. That’s what they say. I don’t believe a word of that. Positioning is a must for every single entrepreneur. Make sure you do it well. Continue reading
Entrepreneurs like you are always looking for inspiration, and what better time than the beginning of a New Year to do that? You are looking to create a new business year with more success, news challenges, and more personal growth. Inspiration is essential to nurture growth and success, so it begs the question: “Where do you find inspiration?” Continue reading
Now that’s a great question, isn’t it? A clear question, too. I find the answer isn’t so clear at times and I particularly felt this recently. What happened, you might wonder? Well, another great question. What happened, indeed? Let me take you 20 years back in time…:
Permanent blogging is a given. Blogging is addictive. Blogging is long term strategy that will yield so very much. Your business will benefit greatly, you clients will benefit greatly and you will benefit greatly from blogging. You must blog, you must continue, and you must persevere and be blogging permanently. Not because I say so, but because you can’t afford to not blog. You’d be paying a huge price for not blogging. So do your clients, and that is just not on, is it? Continue reading
Blogging is my passion. Having written, edited, and analysed thousands of blog posts, I have discovered the biggest and most overlooked blindspot that could really be holding you back. Would you like to know what that blindspot is? Continue reading